به گزارش خبرنگار خودروکار، میزان فروش شرکت رومانیایی داچیا پس از واگذاری به شرکت رنو فرانسه در سال ۱۹۹۹ میلادی، تا به امروز روند رو به رشد مداومی را طی کرده است. در سال ۱۹۹۹ که رنو ۵۱ درصد از شرکت داچیا را خرید و تا به امروز آن را به 99.3 درصد رسانیده است، داچیا نقشی مهم و کلیدی را در استراتژی گروه رنو ایفا کرده است. داچیا از یک برند ملی به یک برند جهانی تبدیل شده که خودروهای آن در بیش از ۵۰ کشور جهان به فروش میرسد.
علاوه بر اینکه مدل های این خودروساز به عنوان ارزان ترین خودرو های حال حاضر بازار اروپا به شمار می روند و این امر خود بر بالارفتن میزان فروش داچیا تاثیر گذار بوده است، این خودروساز رومانیایی نگاه ویژه ای به بازار خاورمیانه علی الخصوص ایران و ترکیه دارد.
داچیا در ترکیه در رده ششم پر فروشترین برندهای ترکیه قرار دارد و به تازگی 300 هزارمین خودروی داچیا که مدل داستر دو دیفرانسیل بود در این کشور به فروش رسید.
مدلهای ساندرو، استپ وی و داستر شرکت داچیا، در ایران تحت لوگوی شرکت رنو به فروش میرسد که تولید دو محصول اول توسط شرکت پارس خودرو صورت میپذیرد.
گفتنی است که داچیا شرکت خودروسازی رومانیایی است، که به نام یک منطقه تاریخی در کشور رومانی، نامگذاری شده است. صادرات شرکت داچیا حدود 10 درصد از صادرات کل کشور رومانی را تشکیل میدهد و از این رو اصلیترین صادرکننده رومانی، بهشمار میآید.
مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobilgazetesi.com
انتهای پیام/