کد خبر : ۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 6 مرداد «خودروکار»
اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، یک پیستون برای بالا و پایین رفتن و تولید نیرو، نیاز به ترکیبی از سوخت و هوا در سیلندر، جرقه زنی در زمان مناسب و احتراق دارد که سیستم VVT به بهتر عمل کردن این امر کمک می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، VVT مخفف Variable Valve Timing است که بعضی اوقات به آن VVA نیز می‌گویند. این سیستم زمان بالا و پایین رفتن سوپاپ‌ها در پیشرانه را کنترل می‌کند.

در سرعت زیاد، برای احتراق به هوای بیشتری نیاز است و  زمانی که سرعت خودرو کم است، به هوای کمتری نیاز است که اگر این امر به درستی انجام نشود و به طور مثال، هوای کم یا بیش از اندازه وارد سیلندر شود، نه تنها در عملکرد پیشرانه تاثیر دارد، بلکه باعث می‌شود سوخت بدون اینکه به درستی تبدیل به نیرو شود، از سیلندر خارج شده و آلایندگی تولید شده را افزایش دهد.

سیستم VVT سعی می‌کند که این مشکل را برطرف کرده و به طور مثال در سرعت‌های بالا، زمان بیشتری سوپاپ را باز نگه دارد تا هوای کافی برای احتراق وارد سیلندر شود و همچنین در سرعت‌های پایین نیز سعی می‌کند در زمان مناسب سوپاپ را ببندد تا هوای بیش از اندازه وارد سیلندر نشود.

در بعضي موتورها سيستم تايمينگ متغير پيوسته سوپاپ CVVT نصب شده است. مكانيزم CVVT زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌های ورودی و خروجی را نسبت به بار و دور موتور، تنظيم و آن را به بهترين حالت، تغيير می‌دهد.



شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران